اخذ رتبه

اخذ رتبه

در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت ها به دو گروه مشاور و پیمانکار دسته بندی میشوند. اخذ رتبه برای شرکت های مشاور رتبه بندی 3، 2، 1 تعریف شده است که 3 پایین ترین رتبه و 1 بالاترین رتبه است و برای شرکت های پیمانکاری اخذ رتبه 1،2،3،4،5 که رتبه 5 پایین ترین و رتبه 1 بالاترین خواهد بود. جهت اخذ رتبه ارزیابی میزان توانایی شرکت براساس تعداد نفرات، سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی نیز یکی از شرایط اخذ رتبه پیمانکاری خواهد بود در شرکت های مشاور اخذ رتبه به غیر از نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی نرم افزاری آن مجموعه نیز حائز اهمیت خواهد بود. جهت ارتقای رتبه از ۵ به ۱ در شرکت های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر توسط شرکت و نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می گردد همچینین در صورتی که شرکت امتیاز مورد نیاز را داشته باشد و اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط نیز موجود باشد در آن صورت می تواند رتبه خود را از ۵ به رتبه های بالاتر ارتقاء دهد برای ارتقا رتبه از 3 به پایه 1 در شرکت های مشاور نیز همانند ارتقا رتبه پیمانکار مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر مورد توجه میباشد علاوه بر آن، نیروی فنی و مهندسی، اظهارنامه مالیاتی، امکانات فنی و نرم افزاری نیز ملاک خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه پیمانکار شامل:

  • اصل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه رسمی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره
  • مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت(کپی برابر اصل شده مدرک) لازم به ذکر است مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت حتما لیسانس باشد و همچنین دو سوم اعضای هیئت مدیره دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند. یکی از اعضای هیئت مدیره باید دارای رشته تحصیلی زمینه نسبت به رتبه درخواستی با حداقل سه سال تمام سابقه اشتغال در همان رشته یا تخصص باشد بهمراه گواهی بیمه تامین اجتماعی و گواهی اشتغال از محل فعالیت موصوف. لازم به ذکر است شرکتها میتوانند بطور همزمان درخواست اخذ رتبه در دو پایه را داشته باشند.
  • مدارک ثبتی شرکت(کپی برابر اصل شده)
  • مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل: اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی، تاسیس و تغییرات
  • مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، روزنامه رسمی، تاسیس و تغییرات
  • 3 نسخه سربرگ رسمی شرکت
  • کپی آخرین صورتجلسه تغییرات سهام
  • کد اقتصادی

مدارک لازم جهت اخذ رتبه 4 پیمانکاری عبارتند از:

  • کپی برابر اصل شده ی مدارک شرکت شامل موارد ذیل است:
    الف ) مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص عبارتند از : اساسنامه، اظهارنامه، روز نامه رسمی، تاسیس و تغییرات، کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها
    ب ) مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود عبارتند از: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، روزنامه رسمی، تاسیس و تغییرات، کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها
  • کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت عبارتند از:
    الف) نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع، خاتمه و نام شرکت هایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند.
    ب) گواهی کار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکت هایی که در گواهی بیمه اعلام شدند.
  • تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده و یا اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاه های اجرایی برای کارهای نیمه تمام و مفاصا حساب بیمه برای کارهای تمام شده.
  • کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام.
  • تصاویر کلیه موافقت نامه ها.
  • تهیه ی سربرگ شرکت در سه نسخه.
  • دو سوم اعضای هیات مدیره به همراه مدیر عامل می بایست دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشند.
  • اظهار نامه مالیاتی شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سر ممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور عبارتند از:

  • تعهدنامه سازمان یا تعهدنامه محضری و تعهدنامه منع مداخله کارکنان دولت, قابل ذکر است که تعهدنامه محضری برای کلیه اعضای هیئت مدیره الزامی است.
  • جهت گرفتن رتبه مشاور تقاضای رتبه بندی در سربرگ شرکت با شماره تلفن و آدرس شرکت می بایستی با آخرین آدرس طبق روزنامه برابر باشد
  • اصل گواهینامه رتبه بندی در صورت دارا بودن رتبه قبلی
  • کپی برابر اصل کلیه روزنامه های رسمی و اوراق ثبتی شامل: شرکتنامه و تقاضانامه، اساسنامه از طریق سازمان ثبت شرکت ها
  • آخرین صورتجلسه سهامداران
  • کپی شناسنامه و کارت ملی و مدارک تحصیلی
  • کپی برابر اصل مدارک تحصیلی و اصل مدارک تحصیلی جهت بازدید کارشناس
  • کپی کارت پایان خدمت فارغ التحصیلان تا ۳ سال گذشته
  • آدرس و شماره تلفن افراد امتیاز آور و سهام داران 5 درصد و زیر 5 درصد سهم در سربرگی که دارای شماره تاریخ و آدرس باشد
  • اصل پرینت گواهی تامین اجتماعی
  • سابقه کار شرکت های نامبرده در پرینت تامین اجتماعی با ذکر نوع فعالیت و سمت فرد در آن شرکت، شرکت های مذکور یا دارای رتبه بوده و یا نمونه قرارداد ارائه گردد
  • کپی موافقتنامه یا قرارداد به همراه تاییدیه کارکردها
  • تاییدیه کارکردها شامل: مفاصا حساب بیمه، سند ذیحسابی، آخرین صورت وضعیت تایید شده توسط کارفرمای اصلی به همراه نامه گواهی تایید کار انجام شده در سربرگ کارفرما جهت اخذ گرید مشاور
  • اظهارنامه مالیاتی تایید شده توسط سرممیز مالیاتی مربوطه شامل ترازنامه
اخذ گرید برای شرکت

امیدوار هستیم با پشتوانه چندین سال سابقه در عرصه اخذ گرید برای شرکت در این مقاله بتوانیم جهت اخذ گرید اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. اخذ گرید بعد از تاسیس و ثبت شرکت مهمترین اقدام محسوب میشود. اخذ گرید برای شرکت یکی از ملزومات راه اندازی کسب و کار خواهد بود چون در صورت داشتن رتبه میتوانید در مناقصات شرکت های دولتی و نهادها شرکت نمایید. جهت اخذ گرید برای شرکت میبایست از یک مهندس با 7 سال سابقه بیمه در زمینه کاری مرتبط و یا دو مهندس که حداقل 3 سال سابقه بیمه مرتبط را دارا هستند استفاده نمایید. منظور از سابقه بیمه مرتبط یعنی در شرکتی که دارای رتبه بوده است مشغول به کار باشند. لازم است که از مدت زمان فعالیت شرکت 6 ماه گذشته باشد و همچنین که مدرک تحصیلی حداقل نیمی از اعضا هیئت مدیره مدرک کارشناسی باشد. در واقع اخذ گرید یک معیار مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌ وران میباشد. برای اجرای هر پروژه باید توان شرکت های دارنده گواهی صلاحیت، طبق ضوابط آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران، توسط‌ دستگاه های اجرایی ذیربط ارزیابی شود. دریافت گواهی صلاحیت، مرحله اول از فرآیند احراز صلاحیت شرکت های متقاضی حضور در مناقصات دولتی و پروژه‌های بزرگ می‌باشد. مدارک لازم جهت اخذ گرید برای شرکت شامل موارد ذیل است:

- ارائه تعهدنامه محضری

- تقاضای اخذ گرید برای شرکت را در سربرگ شرکت تایپ شود

- کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

- ارائه کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی و مدارک تحصیلی

- ارائه کارت پایان خدمت

امتیاز کاربران
5 5 2
مطالب مرتبط :
اخذ گرید پیمانکاری‎

برای اخذ گریدپیمانکاری ، تقاضا نامه اخذ گرید در آن نام شرکت، شماره ی ثبت شرکت ، شناسه ی ملی و کد اقتصادی و ذکر گرید ها و رشته های مورد نظر را خطاب به ریاست محترم انجمن صنفی پیمانکاران استان تنظیم گردد. همچنین گرید فعلی شرکت و نوع فعالیت شرکت، روی هزینه اخذ گرید تاثیر خواهد گذاشت. پس از تحویل مدارک ذکر شده در همین مقاله، شرایط اخذ گریدشرکت بررسی و ارزیابی خواهد شد در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد امکان دریافت مجوز امکان پذیر خواهد بود و شرکت میتواند در تمام مناقصات پیمانکاری بسته به میزان ظرفیت خالی خود شرکت نمایند.

امتیاز کاربران
5 5 5
مطالب مرتبط :
اخذ گرید مشاور‎

برای اخذ گرید مشاور مانند سایر طبقات شخص حقیقی و حقوقی می توانند اقدام کنند. شرکت های مهندسی مشاور در سه پایه رتبه بندی می شوند و در سایت ساجات نیز این رتبه بندی انجام می شود. اخذ گرید مشاور مدرکی است که براساس مقررات آیین نامه به منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان برای ارائه خدمات مشاور صادر می شود. با اخذ گرید مشاور شما مدرکی در دست دارید که بر اساس مقررات آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، به منظور اعلام صلاحیت مشاور شما از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی جهت صلاحیت درارائه خدمات مشاور صادر می گردد.

امتیاز کاربران
5 5 3
مطالب مرتبط :
انواع رتبه

لازم است ابتدا درباره اخذ رتبه و این که اخذ رتبه چیست و انواع رتبه توضیحات مختصری داده شود. رتبه در واقع یک معیار تشخیص صلاحیت و سنجش میزان توانایی شرکت بر اساس تعداد نفرات، میزان سوابق کارکنان، توان مالی محاسبه شده شرکت بر اساس اظهارنامه مالیاتی آخرین سال کاری میباشد، برای اخذ انواع رتبه شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی شرکت، امکانات فنی و نرم افزاری شرکت نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اخذ انواع رتبه و داشتن گواهی صلاحیت باعث امکان حضور در مناقصات دولتی و پروژه های بزرگ را امکانپذیر مینماید. جهت اخذ انواع رتبه، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز در حد کارشناسی و بیشتر از اعضای هیات مدیره آن باشد . اخذ انواع رتبه یکی از تخصصی ترین کارهایی است که در شرکت است که ما در موسسه انجام می دهیم. با اطمینان میتوانیم بگوییم قویترین مجموعه جهت اخذ انواع رتبه در ایران هستیم .

انواع رتبه شمال موارد ذیل است:

- رتبه بندی پیمانکاری

- رتبه بندی مشاوران

- رتبه بندی انبوه سازان

- رتبه بندی شرکت ‎ها‎‎ی EPC

- رتبه بندی شرکت‎ ها‎‎ی انفورماتیک

ملاک های مورد ارزیابی جهت اخذ انواع رتبه

• ملاک ارزیابی برای اخذ انواع رتبه و رتبه بندی شرکت های پیمانکار، تعداد نیروی فنی و مهندسی هستند که عضو هیئت مدیره آن شرکت هستند، است ولی این در صورتی است که ملاک ارزیابی رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی عضو هیئت مدیره، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، ابزارها و ادوات فنی هم می باشند که سنجیده خواهند شد.

امتیاز کاربران
5 5 10
مطالب مرتبط :
ثبت برند در اصفهان‎

برای عرضه و شناخته شدن محصول در بازار بزرگ تجارت کافی است ثبت برند صورت بگیرد یعنی یک برند یا نام مخصوصی برای آن محصول انتخاب نماییم در واقع برند نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید. لازمه داشتن علامت تجاری و یا برند این است که علامت انتخابی طبق قانون در اداره ی ثبت شرکت ها، علائم و اختراعات به ثبت برسد. ماده ی 2 قانون ثبت برند و اختراعات بدین شرح است که"حق استعمال انحصاری علامت تجارتی فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند." مدت اعتبار ثبت برند ده سال از تاريخ تنظیم اظهارنامه ثبت آن میباشد. بعد از طی ده سال، امکان تمدید برند توسط مالک براي دوره های متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مقرر، امکان پذیر خواهد بود. يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، با پرداخت جريمه تاخیر، درنظر گرفته مي‌شود.
زمان ثبت برند در اصفهان تقریبا تا رسیدن به تصدیق ۳ الی ۴ ماه زمان خواهد برد. در صورت انجام هرگونه تبلیغات و بسته بندی لازم است که باتدا برند خود را به ثبت برسانید. لذا با در نظر گرفتن مدت زمان ثبت برند در اصفهان برای تنظیم اظهارنامه خود اقدام نمایید.لازم به ذکر است که اعلام نتیجه اولیه در خصوص تأیید و یا رد درخواست ثبت برند در ۴۰ روز نخست از تاریخ ارائه اظهارنامه مشخص می شود.

امتیاز کاربران
5 5 5
مطالب مرتبط :

شهر سمنان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل ترین شهرهای ایران و جهان است. شرکتهای پیمانکار و مشاور بزرگی در این استان و شهر سمنان واقع شده است که خدمات اخذ رتبه برای آنها امری مهم است که مجموعه ثبتی و حقوقی پارسه خدمات خود را به این عزیزان در شهرهای استان ارائه میدهد. جهت اخذ رتبه در سمنان لازم به توضیح است که باید از مدت زمان فعالیت شرکت 6 ماه گذشته باشد و همچنین که مدرک تحصیلی حداقل نیمی از اعضا هیئت مدیره مدرک کارشناسی باشد. در واقع اخذ رتبه شرکت یک معیار مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌ وران میباشد. برای اجرای هر پروژه باید توان شرکت های دارنده گواهی صلاحیت، طبق ضوابط آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران، توسط‌ دستگاه های اجرایی ذیربط ارزیابی شود. دریافت گواهی صلاحیت، مرحله اول از فرآیند احراز صلاحیت شرکت های متقاضی حضور در مناقصات دولتی و پروژه‌های بزرگ می‌باشد.

امتیاز کاربران
5 5 6
مطالب مرتبط :
اخذ رتبه در یزد‎

افزایش شرکت های پیمانکاری و مشاوره باعث افزایش درخواست اخذ رتبه در یزد شده است در همین رابطه توضیحاتی جهت اخذ رتبه در یزد ذکر خواهیم کرد. ثبت شرکت پارسه در راستای اخذ رتبه پیمانکاری و مشاوران فعالیت چشم گیری دارد. در زمینه اخذ رتبه در یزد همانند دیگر استان های کشور فعالیت بسیار خوبی دارد.

امتیاز کاربران
5 5 4
مطالب مرتبط :
اخذ رتبه پیمانکاری در مشهد

اخذ رتبه پیمانکاری در مشهد ، به نوعی اعتبار و اعتماد برای هر شرکتی محسوب خواهد شد. اشخاص حقوقی و حقیقی با داشتن رتبه و گرید می تواند اعتماد مشتریان و همچنین شرکت های طرف قرارداد را جلب نمایند. جهت اخذ رتبه پیمانکاری در مشهد باید سوابق خود را همراه با قراردادهای شرکت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحویل دهید. متناسب به نوع فعالیت و رشته مورد نظر رتبه کسب خواهند کرد. اخذ رتبه پیمانکاری در مشهد بدین روال خواهد بود که هر چه شرکت در راستای، افزایش سرمایه قدم بردارد میتواند اقدام به درخواست اخذ رتبه بالاتر نماید بنابراین میتوان گفت هر شرکتی برای دریافت سود بیشتری شکل میگیرد که این سود خود بستگی به میزان سرمایه و به میزان فعالیت آن شرکت خواهد داشت. بعد از ثبت شرکت، اخذ رتبه پیمانکاری در مشهد بسیار مورد اهمیت است.

امتیاز کاربران
5 5 4
مطالب مرتبط :
اخذ رتبه در البرز‎

یکی از مهمترین توصیه های شرکت ها و موسسات حقوقی بعد از ثبت شرکت، اقدام برای اخذ رتبه میباشد. اخذ رتبه در استان البرز در 5 پایه میباشد که رتبه 1 بالاترین و رتبه 5 پایین ترین آن محسوب میشود. اخذ رتبه در 11 رشته برای پیمانکاران در سامانه ساجات وجود دارد که بنا به نیاز و خواسته شرکت حداقل یک رشته در یک پایه قابل اخذ می باشد. اعتبار اخذ رتبه در البرز به صورت 4 ساله میباشد و باید قبل از اتمام زمان اعتبار اقدام به تمدید یا ارتقا رتبه نمود. برای هر رشته پیمانکاری 4 کار مجاز وجود دارد. مراحل اخذ رتبه با توجه به انواع آن متغییر می باشد به همین خاطر برای برداشتن قدمی درست در راستای اخذ رتبه تکمیل اطلاعات و آگاهی در این خصوص ضروری به نظر می رسد.

امتیاز کاربران
5 5 4
مطالب مرتبط :
اخذ رتبه پیمانکاری در کرج‎

اخذ رتبه در کرج نیز همانند دیگر استان های کشور میباشد . ثبت نام و بارگذاری مدارک و همچینین تاییده کارشناس در سامانه ساجات صورت میپذیرد. در واقع خدمات اخذ رتبه در شهر کرج، هشتگرد، البرز، فردیس، نظر آباد، اشتهارد در موسسه ثبت شرکت پارسه صورت میپذیرد. فعالیت تخصصی شرکت در انجام کلیه امور مربوط به شرکتهای پیمانکاری از قبیل تامین مهندس امتیاز آور جهت رتبه بندی ، ثبت نام در سامانه ساجات و پیگیری های مربوطه و همچنین دگیر خدمات از قبیل تغییرات شرکت و یا ثبت شرکت از ابتدا و اخذ کد اقتصادی و تکمیل و بررسی مدارک را از صفر تا صد کار انجام می دهیم. شرکت های پیمانکاری به دو دسته فعالیت که موضوع فعالیت آنها در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و قراردادها در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار هستند و با موضوع فعالیت آنها در زمینه طراحی و نظارت بر ساخت میباشند در واقع اخذ رتبه به شرکت های فنی و مهندسی میباشد. طبق آیین مقررات سازمان در صورتی که شرکتی موفق به امتیاز جهت اخذ رتبه شود گواهی رتبه برای آن صادر میگردد.

امتیاز کاربران
5 5 8
مطالب مرتبط :

Pages